woensdag 10 januari 2007

My First Keynote.....

MacWorld Expo San Francisco, dinsdag 9 januari 9:00 plaatselijke tijd...Steve Jobs begint aan zijn keynote. Over heel de wereld zitten Apple-liefhebbers, -freak, -watchers en -adapten zerveus en nenuwachtig achter hun computers. Vaak alleen maar ook wel met elkaar op een Keynote party (ik noem verder geen namen...).
Muis zelf? Die was onderweg naar huis want er moest met spoed nog iets gemaakt worden, tuurlijk juist op deze dag. Juist deze dag had ik op tijd weg willen gaan om op mijn gemak plaats te nemen achter de Mac voorzien van bier en chips en andere geneugten. Minnie was nl aan het werk..kwam mooi uit zeg! Maar goed, ik viel erin vlak nadat Steve het appleTV geval aangekondigd en gedemonstreed had. En ja hoor daar was het eindelijk! Haleluja! His Steveness had het behaagd om de mensheid te verblijden met de lang verwachte (al een jaar of 4 geloof ik) en vooraf al geprezen komst van de iPhone!! Volgens mij is die iPhone het meest gephotosoepte ding aller tijden geweest.
De afgelopen 4 keynotes waren er continue geruchten, hij komt, hij komt niet, elk ander nieuws uit Cupertino wat niet over de iPhone ging werd vaak afgedaan met de benaming: "lekker belangrijk!". Ook nu weer, binnen 24 uur na de presentatie van de iPhone (alhoewel ik het meer een iPDA dan iPhone vind) wordt het ding al afgekraakt. "Hij is veel te duur, werkt niet in Europa, we moeten er ook nog mega lang op wachten, het is maar 4Gb, het is geen 3G (whatever-the-fuck-that-may-be) telefoon".
Ik wordt hier verschrikkelijk pissig over...4 jaar lang hebben ze lopen zeiken, zeuren, fotosoepen, smeken, kwijlen..dan is dat ding er..is het weer niet goed!!! Nee hoor..."Ik wil Leopard nu, waar blijft iLife '07, waar is mijn spreadsheetprogramma voor iWork, en mijn MacPro mot een OctoCore worden! En dan vergeet Steve ook nog eens een One More Thing?!??!!" Bleergh, wat een stel verwende nesten! Wees eens een keer blij, Apple Inc. heeft het voor elkaar gekregen om binnen 7 maanden ALLE computers om te zetten naar een compleet nieuwe processor structuur, er zijn nieuwe laptops uitgebracht, nieuwe hele vette Macs, stuk voor stuk. we zijn het hele jaar verwend met nieuw speelgoed, ook nog nieuwe iPods die zelfs met je schoenen kunnen lullen!
Ga je schamen, ga je in je eigen hoekje heel stil zitten schamen! Windowsfanaten wachten nu al 5 jaar op dat Vista (wij hebben het al en beter en er komt met Leopard een nog betere versie uit!) En de Mekkers? Pffffff...geef ze 1 vinger.....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geen OMT.... die hele keynote was 1 grote OMT!!! Dit is werkelijk een revolutionair apparaat van het kaliber iPod. Logisch dat Steve hier meer dan een uur over lult... alleen over dit ding. Ik ben die keynote nu al voor de 3e keer aan het bekijken en ik blijf me verbazen.

Duur.... ja 400 ballen is duur ja. Maar kijk eens wat je ermee kan! Bellen.. en hoe! Een video-ipod, een camera met fotoalbum, een webbrowser met email.
Natuurlijk, die dingen zijn niet zo nieuw op een PDA maar dat hoeft ook niet. Apple zorgt er alleen voor dat dit soort dingen werken zoals ze moeten. De onderliggende techniek, daar zitten de lekkere dingen vooral in. De iPhone daar zitten maar liefst 200 patenten in!

De verwachtingen, die waren anders ja. Octocore MacPro's, nieuwe Cinema Displays en veel nieuws over OS 10.5. Dus voor die groep mensen valt het tegen ja. En je hebt helemaal gelijk, Mac gebruikers kunnen klagen als de beste! Steve heeft ze verwend. En als we nu Leopard gehad hadden plus een octocore MP en nieuwe schermen dan hadden er wel weer mensen geklaagd omdat ze wéér geen iPhone te zien krijgen.

Fuck 'm! Die telefoon is vet! De 3g staat voor '3e generatie' en dat schijnt tegenwoordig al een beetje een standaard te zijn. Ik heb er ook niet veel verstand van. De launch in Europa dat zal nog even op zich laten wachten, maar op die manier kunnen we wel zien wat er allemaal niet deugt aan de iPhone. Laat de Amerikanen maar beta-testen voor ons. En vergeet niet dat Apple deals moet sluiten met providers in Europa. Geen gemakkelijke taak. Ook heeft iedere streek wel andere reglementen en ook daar moet naar gekeken worden.

Anoniem zei

Zeer terechte constatering - dat 'gemekker' van die types die nooit tevreden zijn met wat er wèl getoond werd. Trek 't je niet aan - troost je met de gedachte dat de piskijkers vaak 't hardst schreeuwen. En de Mac-massa die hier heel blij mee is, hoor en lees je helaas niet, of in ieder geval minder. Jammer, maar geen ramp. Apple gaat toch z'n eigen gangetje.

Peter