donderdag 23 november 2006

Mama Daan....wie, wat waar en waarom?

Mama Daan.....zo word ik door de Muis genoemd. Ik snap er niks van. Laat ik bij het begin beginnen.

Vandaag zijn Muis en Minnie alweer 5 maandenn een erg gelukkig stel (tenminste Minnie vindt dat ze gelukkig zijn, Muis zal er vast af en toe anders over denken als Minnie ofwel Daan weer eens loopt te zeuren..;-) ). Toen de Muis in mijn leven kwam werden er ook tegelijkertijd twee minnie muisjes meegeleverd. Leuk hoor dacht ik nog..... Heb je ineens twee kids erbij, wel de lusten, niet de lasten. Dacht ik.....

Mama Daan had namelijk bedacht dat ze papa Muis wel kon verrassen. Papa muis is morgen, 24 november jarig en had een verrassing verdiend na het zware jaar dat hij had gehad. Maar ja wat geef je iemand die alles al heeft, de liefde van zijn leven al heeft gevonden....en een Mac kan Minnie echt niet betalen....sjah dan ga je toch denken in kado's in natura en zo ontstond het idee. De jongens konden wel wat langer blijven logeren dan het weekend dat normaal is. Dus zo gebeurde het dat Mama Daan in overleg ging met de ex van de muis en werd er geregeld dat de jongens al vanaf woensdag bij ons zouden zijn. Erg leuk, erg gezellig, maar wat een hoop geregel. Het oudste muizenkind moet naar school gebracht worden, weer opgehaald worden, papa muis moet ook nog naar zijn werk en weer opgehaald worden en zo ontstaat dan eigenlijk Taxibedrijf Daan, want je bent alleen maar heen en weer aan het rijden. Dan denk je een gezonde voedzame maaltijd te maken, nou dat viel niet bij iedereen in de smaak. Kinderen samen met papa in bad? De badkamer staat blank. Maar denk je ook wel eens aan al die vragen die je krijgt? Daan wat is dit, waarom is dat? Dat is vooral het jongste muizenkind, die heeft de kunst van het vragen stellen uitgevonden.

En dus zit ik hier nu dit stukje te schrijven. Intens gelukkig omdat jonste muizenkind heerlijk aan het spelen is, het oudste muizenkind op school zit en papa muis op iChat met me zit te babbelen over Oud en Nieuw. Wat wil een vrouw van 30 nog meer?

Geen opmerkingen: